The Walter Mzembi Wikileaks cables


0

Walter Mzembi considered himself one of the reformers in the Zimbabwe African National Union-Patriotic Front. He came on with a lot of verve and believed that the party needed a new generation of younger leaders. He was even willing to work with the Movement for Democratic Change when the three key political parties signed the Global Political Agreement. But the enthusiasm now seems to be gone. He has been “eaten” up by the system. There are  24 Wikileaks cables on him. Here they are.

24-Mzembi upset after Mexican journalist is arrested

23-Nhema, Mpofu and Chiwenga named in rhino poaching

22-Mugabe astonished Mzembi was excluded from meeting with Obama

21-Mugabe wants reform but he has no control

20-Mzembi said most ZANU-PF members respected Tsvangirai

19-Two faces of ZANU-PF

18-Mzembi said he would initiate tourism revival fund

17-Mzembi said he admired the MDC

16-Mzembi said Mugabe will not support Mnangagwa or Mujuru to succeed him

15-Sipepa Nkomo said MDC could work with Mzembi

14-Mzembi said to be in the Mnangagwa faction

13-Mzembi elevated to minister

12-ZANU-PF MP said he was closer to MDC than ZANU-PF

11-Mzembi said it was a mistake to take over Harare water supply

10-Mzembi said there was no rift between Mugabe and Mnangagwa

9-Mzembi said ZANU-PF opponents to Mugabe had “no balls”

8-Butau told Dell reformist element in ZANU-PF was alive and well

7-Were Shamu and Mzembi silenced?

6-Mzembi sings praises to the US

5-Mzembi said China was pressing for reform in Zimbabwe

4-Does Mzembi belong to the Mujuru faction?

3-Gono raided FCAs to pay IMF

2-Zvobgo Jnr said don’t give up on Zimbabwe

1-Mzembi said Mugabe was at the helm through divide and rule

(10 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *