The Thokozani Khupe Wikileaks cables


0

Thokozani Khupe was virtually unknown outside the trade union movement until the formation of the Movement for Democratic Change in 1999. A year later she was elected Member of Parliament for Makokoba in Bulawayo. She benefitted from the split of the MDC is 2005 and was catapulted to vice-President at the 2006 special congress, and three years later she was appointed the country’s Deputy Prime Minister. There are 24 cables on her. Here they are.

24Ex-journalist writes speeches for Khupe!

23-Khupe fails to help farmer

22-Mugabe and Tsvangirai in a quandary over GPA

21-Zuma to be tougher on Mugabe than Mbeki says Mantashe

20-Khupe tells business to get out of the hyperinflationary mindset

19-Khupe lambastes ZANU-PF for disrespecting MDC

18-Khupe overshadowed by Mutambara

17-Timba wanted ministry to be disbanded in six months

16-Khupe told US ambassador Mugabe was crazy

15-Mugabe outmanoeuvred MDC to increase size of cabinet

14-Biti says ZANU-PF refusing to give in on ministries

13-Lawyer says Tsvangirai signed GPA without MDC national council approval

12-MDC advisors preferred a Transitional Authority not GNU

11-Tsvangirai said Mbeki, Mugabe and Mutambara ganged up against him

10-Khupe described the 2008 elections as a “slow moving coup”

9-Khupe brings laughter to the house

8-Female legislators unite

7-Khupe said security forces would turn a blind eye to mass demonstrations

6-Khupe pips Mthombeni to become MDC VP

5-Was Masiyiwa offered MDC presidency?

4-Khupe predicted that MDC split would be end of Ncube and Sibanda

3-Bulawayo mayor says MDC would win 70 seats “if it fails completely”

2-MDC MPs admit support for party is more of opposition to ZANU-PF

1-MDC expected to win at least 80 seats in 2000

(4 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *