State media continues to pile pressure on Mujuru


The State media, which was instrumental in the downfall of former Vice-President Joice Mujuru, continues to pile pressure on the beleaguered lady with reports now saying the will of her husband is nowhere to be found.  Solomon Mujuru died in August 2011 in a mysterious fire and it looks his estate has not yet been wound up. At the centre of the new controversy is Mujuru’s “long forgotten son” Tendayi who has allegedly written to the High Court demanding that Joice produce his father’s will. Mujuru’s fortune is not known but some reports have put it at about $1 billion. Joice Mujuru is also allegedly being investigated for several offences including fraud and corruption. A by-election has already been called for her former parliamentary seat in Mt Darwin West with nominations closing on 29 January. Joice Mujuru was reduced to an ordinary member in the run-up to the Zimbabwe African National Union-Patriotic Front congress last year. Though she has remained tight-lipped about her future, there have been widespread reports, especially in the private media, that she intends to form a political party perhaps in alliance with other disgruntled former ZANU-PF politicians like Simba Makoni who now leads Mavambo/Kusile/Dawn and Dumiso Dabengwa leader of the Zimbabwe African People’s Union.  Former secretary for administration, Didymus Mutasa, who claims to be speaking on behalf of the ousted leaders, has written to the Southern African Development Community and the African Union to have the congress nullified. Opposition parties have already said they will not contest the by-elections, which will include the seat left vacant by Emmerson Mnangagwa when he was appointed Vice-President, because of the unlevel playing field.


Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Share on Facebook
Share on LinkedIn
Email this to someone
Print this page

Like it? Share with your friends!

Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.


Your email address will not be published. Required fields are marked *