The Webster Shamu Wikileaks cables


0

Webster Shamu who left Zimbabwe as a disc jockey but returned home a war veteran now known as Charles Ndlovu has had a very intriguing political career. He has survived corruption scandals to rise first to a deputy Minister and then to a fully fledged Minister. Shamu is believed to be close to President Robert Mugabe though some reports have linked him to the Emmerson Mnangagwa faction. There are 27 Wikileaks cables that mention his name. Here they are.

27-Nyarota was upbeat about coming back of Daily News

26-Shamu filled media boards with ZANU-PF Sympathisers

25-Mugabe refused to meet ILO commission

24-BBC correspondent complained about CIO meddling

23-Shamu implicated in poaching scandal

22-Shamu rebuffs VOA bosses

21-Chinamasa and Shamu not interested in reform

20-Journalists wanted to file contempt of court charges against Shamu

19-Journalists take Shamu to court

18-ZANUPF and MDC resolve some outstanding issues

17-Timba wanted ministry to be disbanded in six months

16-US ambassador said it was in US interest to support MDC

15-Trevor Ncube plans to launch daily

14-Mugabe, Tsvangirai reward loyalty for cabinet picks

13-Shamu in inclusive government cabinet

12-Shamu was in the top committee to ensure Mugabe victory

11-Shamu among the ZANU-PF safari operators busting US sanctions

10-Were Shamu and Mzembi silenced?

9-Lock-step loyalty key for appointment by Mugabe

8-US embassy’s assessment of Mugabe’s new ministers

7-Cabinet reshuffle shows power of hardliners and military- Wikileaks

6-Did Shamu own Exor?

5-Shamu forced black farmer off his land

4-How to get Mugabe to step down

3-Mugabe so unpopular that he needs 250 000 to canvass for him

2-Shamu said there would be civil war if ZANU-PF did not win

1-Embassy said Webster Shamu was a womaniser

(11 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *