Nyarota trial referred to Supreme Court


0

The trial of Daily News editor Geoff Nyarota and his reporter Lloyd Mudiwa was referred to the Supreme Court after their lawyers said the case raised serious constitutional issues.

Mudiwa and Nyarota are charged with publishing falsehoods after a story written by Mudiwa which claimed that a woman had been beheaded by Zimbabwe African National Union- Patriotic Front supporters turned out to be untrue.

 

Full cable:


Viewing cable 02HARARE1715, MEDIA REPORT MUDIWA TRIAL REFERRED TO SUPREME

If you are new to these pages, please read an introduction on the structure of a cable as well as how to discuss them with others. See also the FAQs

Reference ID

Created

Released

Classification

Origin

02HARARE1715

2002-07-25 09:32

2011-08-30 01:44

UNCLASSIFIED

Embassy Harare

This record is a partial extract of the original cable. The full text of the original cable is not available.

UNCLAS HARARE 001715

 

SIPDIS

 

DEPT. FOR AF/PD, AF/S, AF/RA

POSTS FOR PAS

 

E.O. 12958: N/A

TAGS: KPAO OIIP PHUM ZI

SUBJECT: MEDIA REPORT MUDIWA TRIAL REFERRED TO SUPREME

COURT; HARARE

 

 

The trial of “Daily News” reporter Lloyd Mudiwa and his

editor Geoffrey Nyarota has been referred to the country’s

Supreme Court. A Zimbabwean magistrate, Sandra Nhau,

yesterday (July 24) agreed with defense lawyers that the

case raised “serious constitutional matters.” Mudiwa and

Nyarota are facing charges of publishing a false story

under the newly enacted Access to Information and

Protection of Privacy Act (AIPPA). Last week a magistrate

acquitted Andrew Meldrum, a U. S. national reporting for

the British-based “Guardian” newspaper, of similar charges.

 

SULLIVAN

 

(14 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *