The Eric Matinenga Wikileaks cables


0

Eric Matinenga was a prominent lawyer before being appointed Minister of Constitutional and Parliamentary Affairs. Interestingly he has represented people from the two different political divides- Morgan Tsvangirai, leader of the Movement for Democratic Change and Leo Mugabe, a former Zimbabwe African National Union-Patriotic Front legislator who is also President Robert Mugabe’s nephew. There are 26 Wikileaks cables on him. Here they are.

26-US assessment of inclusive government after one year in office

25-Newspaper says three MDC ministers are facing corruption charges

24-Mangwana tells Chinotimba to shut up

23-Mugabe and Tsvangirai in a quandary over GPA

22-Parties reconfigure control of constitutional process

21-Biti says Mugabe is tired

20-Tsvangirai frustrated but says he cannot leave inclusive government

19-Matinenga says constitution depends on Mugabe

18-Politically motivated prosecution of MDC-T legislators a futile exercise- Wikileaks

17-MDC favoured people-driven constitution

16-Mugabe denies he has anything against Bennett

15-Matinenga says MDC is safe despite arrests

14-Mtetwa says GPA will not work as long as Tomana is AG

13-Who is who in the Parliamentary Select Committee?

12-0Civil society complains constitution is not people driven

11-Matinenga says MPs should not view their seats as jobs

10-US ambassador says it is in US interest to support MDC

9-Mugabe, Tsvangirai reward loyalty for cabinet picks

8-Mugabe outmanoeuvred MDC to increase size of cabinet

7-MDC paralysed by spate of arrests

6-Operation Red Finger

5-Matinenga released

4-Matinenga on target list?

3-Leo Mugabe arrested for fraud

2-Tsvangirai’s second treason charges withdrawn

1-Future of Daily News remains in limbo

(11 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *