The complete Eric Matinenga Wikileaks cables


0

Eric Matinenga was a prominent lawyer before being appointed Minister of Constitutional and Parliamentary Affairs. Interestingly he has represented people from the two different political divides- Morgan Tsvangirai, leader of the Movement for Democratic Change and Leo Mugabe, a former Zimbabwe African National Union-Patriotic Front legislator who is also President Robert Mugabe’s nephew. There are 26 Wikileaks cables on him. Here they are:

We have now published more than 1500 Wikileaks cables on Zimbabwe alone. But here are first 1 300 so far put on a single page.

We have classified the cables according to individuals. To read cables on each individual, please use our index:

We have complete cables on:

 

Tendai Biti (231)

Nelson Chamisa (67)

General Herbert Chingono (1)

Joseph Chinotimba (30)

Phillip Chiyangwa (24)

Ignatius Chombo (63)

Nicholas Goche (85)

Jethro Goko, (2)

Gideon Gono (269)

Obert Gutu (2)

Chenjerai Hunzvi (26)

Learnmore Jongwe ( 17)

Thokozani Khupe (24)

Grace Kwinje (5)

John Makumbe (17)

Sydney Masamvu (39)

Strive Masiyiwa (55)

Michael Mataure (3)

Eric Matinenga (26)

Jonathan Moyo (226)

Obert Mpofu (46)

Simba Mudarikwa (1)

Grace Mugabe (34)

Joice Mujuru (35)

Solomon Mujuru (86)

Charles Mutama (2)

Didymus Mutasa (84)

Pius Ncube (22)

Trevor Ncube (19)

Geoff Nyarota ()

Fidelis Satuku (1)

Sydney Sekeramayi (3)

Jabulani Sibanda (4)

Edgar Tekere (4)

Eddison Zvobgo (49)

 

Those not yet complete but already indexed are:

 

Joseph Made (22)

Tapiwa Mashakada (2)

Simba Makoni (102)

Emmerson Mnangagwa (50)

Robert Mugabe (204)

Arthur Mutambara (50)

Welshman Ncube (51)

John Nkomo (51)

Morgan Tsvangirai (151)

 

 

(14 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *