One more week before MDC-T knows who is entitled to the brand


0

The two factions fighting for the use of the MDC-T name and symbol will have to wait for another week before they know who is entitled to the brand.

Judgment, on the case pitting one faction led by Nelson Chamisa which claims the rights to the name against another led by Thokozani Khupe, is expected to be delivered next Tuesday.

Khupe who also successfully filed her case with the Constitutional Court today to stop her expulsion from Parliament argues that she is the legitimate leader of the MDC-T by virtue of the fact that she was the party’s elected vice-president and should therefore have taken over when Morgan Tsvangirai died on 14 February.

She argues that she did not rush to take over like her colleague because she was in mourning.

Chamisa chaired an MDC-T on 15 February, before Tsvangirai’s body had even arrived in the country, and was appointed acting president and got the top post after being appointed by the party’s national council a week later.

Khupe and her camp argue that the appointment was unconstitutional.

Her faction is holding a special congress this weekend to elect a new leader.

One of her colleagues Obert Gutu today filed a series of tweets saying the congress is going ahead despite attempts to derail it.

“We use brains and strategy…..

“They use mobocracy, violence and thuggery..

“They shout, abuse and insult….

“We think, reflect and plan…

“They're heading for a crash landing

“We're mobilising and winning,” Gutu tweeted.

“We have an arsenal of deadly and razor sharp legal brains…

“They have a bunch of drunken thugs and hooligans…

“They blunder…

“We prosper…,” he went on.

(205 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *