John Nkomo cables now at 100, 30 to go


0

John Nkomo is one of the political survivors from the former Zimbabwe African People’s Union. His rise within the Zimbabwe African National Union-Patriotic Front has always been viewed with suspicion. He was reportedly too close to President Robert Mugabe. Rumours even said he was related to Mugabe through his brother Albert. Despite all the odds he rose first to national chairman and then vice-president of the party, the highest post any former ZAPU official has ever held. There are about 130 Wikileaks cables on him. Here are the first 102.

We have classified the cables according to individuals. To read cables on each individual, please use our index:

 

We have complete cables on:

 

Tendai Biti (231)

Nelson Chamisa (67)

David Coltart (96)

General Herbert Chingono (1)

Joseph Chinotimba (30)

Phillip Chiyangwa (24)

Ignatius Chombo (63)

Nicholas Goche (85)

Jethro Goko, (2)

Gideon Gono (269)

Obert Gutu (2)

Chenjerai Hunzvi (26)

Learnmore Jongwe (17)

Saviour Kasukuwere (27)

Thokozani Khupe (24)

Grace Kwinje (5)

Joseph Made (64)

John Makumbe (17)

Elton Mangoma (43)

Sydney Masamvu (39)

Tapiwa Mashakada (6)

Strive Masiyiwa (55)

Michael Mataure (3)

Eric Matinenga ( 26)

Jonathan Moyo (226)

Obert Mpofu (46)

Simba Mudarikwa (1)

Grace Mugabe (34)

Joice Mujuru (35)

Solomon Mujuru (86)

Charles Mutama (2)

Didymus Mutasa (84)

Pius Ncube (22)

Trevor Ncube (19)

Geoff Nyarota ()

Fidelis Satuku (1)

Sydney Sekeramayi (3)

Jabulani Sibanda (4)

Edgar Tekere (4)

Eddison Zvobgo (49)

 

Those not yet complete but already indexed are:

 

Emmerson Mnangagwa (100)

Robert Mugabe (251)

Arthur Mutambara (100)

Welshman Ncube (101)

John Nkomo (102)

Morgan Tsvangirai (202)

 

(7 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *