Jesse’s claim against The Insider thrown out


0

The 21-page claim filed by David Jesse with the National Director of Public Prosecutions in South Africa against The Insider, in which he sought the National Prosecuting Authority and the South African Police Service to act against the “continued crimes against” himself and his wife, has been thrown out.

Jesse used the 21-page document to get The Insider website shut down for two weeks after The Insider refused to remove stories it had written about him. He cited copyright infringement which he was never asked to prove.

The Insider sought clarification after its website had been shut down and was advised today that Jesse’s representations to the NDPP were considered and found to have no merit.

The Insider had to find another hosting company for its website and was assisted by the Committee to Protect Journalist to fight its case with the previous hosting company.

Jesse accused The Insider of cyber-stalking, arguing that because of the stories that The Insider had published:

  • “My children have never been in school
  • My children have never had friends or played with other children
  • I have been arrested and detained because of the articles 7 times
  • I have had my vehicle fraudulently appropriated from me
  • We have been forced out of 18 homes and moved 18 times
  • We have been assaulted
  • Tia has been in 18 school and had no education since she was 12
  • I have been fired from innumerable jobs
  • We have no friends, live in an empty house and I, a PhD cannot find employment,
  • We as a family are indigent and utterly disenfranchised by society for no other reason that the repeated publication of these utterly baseless articles.”

(67 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *