Grace Mugabe’s deputy to know her fate today


0

Two senior members of the Zimbabwe African National Union-Patriotic Front Women’s League, Eunice Sandi-Moyo and Sarah Mahoka, who are accused to undermining league leader President Robert Mugabe’s wife, Grace, will know their fate today when  the league’s national executive meets.

ZANU-PF women’s league members demonstrated against the two last week in what appears to be a move to prop the First Lady.

Results of a meeting over the fate of the two held last night were not available though the State-controlled Herald said that it called for the ouster of the two but this would be ratified by the national executive today.

Sandi-Moyo is Grace’s deputy and is considered a threat to her ascendancy to the Vice-President’s post which the league is fighting must be filled by a woman.

The league wants Vice-President Emmerson Mnangagwa kicked out to give way to the woman candidate.

Efforts to push this resolution through at the Victoria Falls annual conference in 2015 were abandoned when the league learnt that Sandi-Moyo would be nominated as the candidate and would replace Vice-President Phelekezela Mphoko instead.

The sacking of Sandi-Moyo, in particular, would expose Grace Mugabe’s ambitions to become President, if she becomes Vice-President because under the current constitution if the president dies in office the vice-president who was acting assumes power, but this is only for 90 days pending elections.

War veterans who have been running the show for more than a decade have vehemently stated that they will not entertain any Mugabe family dynasty.

The veterans include service chiefs who have vowed that they will never salute anyone without liberation credentials.

 

(66 VIEWS)

Don't be shellfish... Please SHARETweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Like it? Share with your friends!

0
Charles Rukuni
The Insider is a political and business bulletin about Zimbabwe, edited by Charles Rukuni. Founded in 1990, it was a printed 12-page subscription only newsletter until 2003 when Zimbabwe's hyper-inflation made it impossible to continue printing.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *